Het is bijna zover!! - Reisverslag uit Haulerwijk, Nederland van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu Het is bijna zover!! - Reisverslag uit Haulerwijk, Nederland van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!!

Blijf op de hoogte en volg Kim

25 Augustus 2014 | Nederland, Haulerwijk

Lieve mensen!

Het is dan nu echt bijna zover! Overmorgen (woensdag 27-08-2014) vertrek ik voor 160 dagen (iets langer dan 5 maanden!) naar Cape Town, Zuid Afrika.
Daar zal ik voor mijn opleiding Facility Management gaan stage lopen bij: "the Twelve Apostles Hotel and Spa" op de afdeling Events, Conference and Bangueting. Voor meer informatie over het hotel kunnen jullie kijken op de website: http://www.12apostleshotel.com/

Woensdag zal ik om 21.40 uur vliegen vanaf Schiphol Amsterdam. Dan zal ik eerst 6 uur en 35 minuten vliegen naar Dubai. Daar kom ik dan donderdag om 06.15 uur aan waarna ik tot 08.35 uur zal moeten wachten om te vertrekken naar Cape Town. De verwachtte aankomsttijd in Cape Town zal om 16.25 uur zijn.

Samen met twee studiegenoten. Marije en Diane, zou ik de reis gaan afnemen. Maar helaas is de aanvraag van het visum van Marije vertraagd waardoor zij anderhalve week later de reis zal gaan maken.
Diane en ik zullen dus samen de reis gaan afleggen! Spannend!

Mijn stageadres en ook mijn woning zijn geregeld via een extern stagebureau in Cape Town, genaamd: XChange South Africa (www.xchangesa.com).
Vorige week kreeg ik een mail van Karin (manager van XChange) dat er vier studenten uit diverse landen in Dubai op het zelfde vliegtuig zullen stappen. Erg leuk om tijdens de reis gelijk nieuwe mensen te leren kennen! Ik ben erg benieuwd!

Op het vliegveld van Cape Town zullen wij opgewacht worden door Karin of één van haar werknemers om ons naar onze huizen te brengen. Ik zal gaan wonen in de wijk Tamboerkloof in Cape Town. Dit is een wijk vlakbij het centrum en is zeer centraal gelegen tegen de Drakensberg aan. Ik moet een super mooi uitzicht op de Drakensberg hebben vanuit mijn huis, het zal mij benieuwen! Ik zal zeker zorgen voor foto's van het huis en mijn uitzicht natuurlijk!
Wanneer mijn eerste stagedag is krijg ik te horen bij aankomst.

Maar voordat het echt zo ver is zal ik eerst mijn koffer moeten inpakken. Dat is nog een hele klus aangezien ik 30 kg mee mag nemen. En voor een dame is dat natuurlijk altijd te weinig als je 5 dikke maanden weggaat!;)
Maar gelukkig is Cape Town goed bezet met winkels haha.

Ik zal snel een nieuw verslag schrijven over mijn eerste dagen in Cape Town en de eerste indrukken!

Lieve groet,

Kim

  • 25 Augustus 2014 - 11:52

    Elina:

    Kimmie,

    Heel veel plezier en succes!!! En natuurlijk een hele goeie reis!!

    Liefs

  • 25 Augustus 2014 - 14:53

    Roelie:

    Hallo Kim ,

    Nog een paar dagen dan is het zover!! Spannend...een hele belevenis een hele goede reis en heel veel plezier !!

    Groetjes Roelie. Xxx

  • 25 Augustus 2014 - 15:35

    Jan:

    He Kim veel succes daar, en ook lekker genieten.
    Hoop van je te horen,

    groetjes Jan (de postbode)

  • 25 Augustus 2014 - 16:03

    Marlot:

    Kimmie!!

    Have fun! Helaas geen afscheid meer voor ons in real life, dus dan maar via deze manier :-).
    Geniet er van!

    Xx

  • 25 Augustus 2014 - 16:41

    Anja Wolf:

    Heel veelsucces en vooral plezier daaro, groetjes uit Steenbergen

  • 25 Augustus 2014 - 19:03

    Corrie:

    Lieve Kim,

    Heel heel veel plezier daar, hoop dat een leuke tijd hebt.

    dikke kus Corrie

  • 25 Augustus 2014 - 19:17

    Marianne:

    Lieve Kim,
    Heel veel plezier, een fijne tijd daar en vergeet niet te genieten!

    Dikke knuf, Patrick, Marianne, Maarten, Mariëtte, Frank, Daphne en Annemarijn


  • 25 Augustus 2014 - 20:36

    Tante Treja:

    Lieve Kim,

    Zaterdagnacht hebben we nog vluchtig afscheid genomen toen we nog in de roes van de trouwerij zaten. Ik vind het een hele dappere onderneming van je om zo ver weg te gaan. Heel heel veel plezier en leermomenten gewenst. Ga genieten van je nieuwe onderkomen, van het andere landschap, van de uitzichten en laat ons middels veel foto's een beetje meegenieten van je werk en je nieuwe collega's. Zal je ook voorzichtig zijn! We rekenen op een regelmatige update. We kijken uit naar je reisverslagen. Dag lieve schat!

    Tante Treja

  • 25 Augustus 2014 - 20:41

    Jannie:

    Lieve Kim,
    Een hele goede reis en veel werk plezier en natuurlijk ook privé een hele prettige tijd.
    Liefs Henk en Jannie.

  • 25 Augustus 2014 - 22:40

    Astrid:

    Dus dan ben je er niet met de verjaardagen bij Treja in december ! Nou vast dat je verhalen daar wel besproken worden. Ik wens je heel veel plezier, een mooie ervaring en hopelijk zitten er ook nog wat uitstapjes in in de tijd die je daar bent. Succes en veel plezier !

  • 25 Augustus 2014 - 23:13

    Opa Zondag:

    Hallo kim ik wou jou nog even een goede reis wensen en geniet van alles daar heel veel succes.

  • 26 Augustus 2014 - 09:58

    JanZ:

    Goede reis. Een mooi uitzicht klinkt goed, nieuwsgierig naar de ruimte, inrichting en omgeving van je slaapplekkie!
    Gr. JanZ

  • 26 Augustus 2014 - 21:39

    Jan:

    Lieve Kim, Je staat op het punt om aan een nieuwe fase in je leven te beginnen. Een stage ver van je oude vertrouwde omgeving. Ik besef dat er over 5 maanden een ander kind thuis komt. Dat lieve klein meisje is dan echt een volwassen vrouw geworden. Ik hoop dat je daar in Zuid-Afrika een fantastische tijd mag beleven. Geniet er met volle teugen van schat het is je van harte gegund.

    Dikke knuffel van je pa XXX.

  • 27 Augustus 2014 - 09:23

    Miranda:

    Ik zal je gegiechel en de leuke discussies wel missen aankomende maanden t wordt dan wel stil op nr 16, ik heb heel veel respect voor je dat je deze uitdaging aangaat en wens je een geweldige tijd in Afrika zet m op! Dikke knuffel je buuf!

  • 28 Augustus 2014 - 20:45

    Miriam:

    Je bent er nu ondertussen al.......! Heel veel succes en plezier met deze prachtige uitdaging!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 5787

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Stage in Kaapstad!

Landen bezocht: