Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Haulerwijk, Nederland van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Haulerwijk, Nederland van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

29 Augustus 2014 | Nederland, Haulerwijk

Daar ben ik dan: Cape Town. Na alle dromen en voorbereidingen is het dan echt zover. Ik ben gearriveerd.
De vlucht hier naartoe was erg lang en vermoeiend. Gelukkig waren er genoeg programma’s en films te kijken in het vliegtuig dus de tijd was wel wat te doden.
De vlucht naar Dubai is erg soepel verlopen. Het was een vlucht van 6,5 uur. Normaal gesproken zouden we in Dubai 2,5 uur moeten wachten maar door vertraging van het vliegtuig voor de vlucht hebben we maar een half uurtje hoeven wachten. We stapten uit het vliegtuig waarna we met bussen naar de aankomsthal werden gebracht. Daar aangekomen een korte tassencontrole bij de douane en door naar de volgende vertrekhal. In de vertrekhal hebben we twee andere meiden ontmoet die wij van te voren al op Facebook hadden gesproken. Half uurtje later konden we al door de paspoort- en boardingcontrole heen waarna we alweer in het vliegtuig zaten. Dan zal je denken: ‘dat gaat lekker soepel en loopt allemaal lekker!’ Nou dat dachten wij ook…
Het vliegtuig was al naar de landingsbaan aan het rijden waarna we opeens stil stonden… Ik dacht: ‘we moeten wachten tot we toestemming hebben om op te stijgen.. Prima! Geen probleem’. Na 1 uur daar stil te hebben gestaan verteld de piloot ons dat er een storing is in het computersysteem waardoor we niet op kunnen stijgen… Dus weer terug naar de gate om te wachten op de technische dienst. Daar zit je dan met 300 mensen in een vliegtuig op Dubai, waar het om 8 uur ’s morgens al 34 graden was buiten! Je kan dus wel raden dat het erg warm was in het vliegtuig en men er niet vrolijker op werd.
Het heeft uiteindelijk 3,5 uur geduurd voordat het systeem gerepareerd was en we eindelijk op pad konden. Toen nog 10 uur moeten vliegen. Wat duurt 10 uur dan lang zeg! De films en series komen je op een gegeven moment echt de neus uit;)
Bij aankomst in Cape Town eerst door de paspoortcontrole: geaccepteerd! Weer een stapje dichterbij haha. Gelijk door naar de koffers! Yes, ze zijn gearriveerd! Heel fijn!!
Gelijk door naar nog één of andere controle, wat mij nog steeds niet duidelijk is wat het was. De man neemt onze paspoorten aan, schrijft iets over en laat ons door… Geen flauw idee wat het was! De paspoort- en visum controle hebben we al gehad, maar ja ik ben dan ook een echte beginner qua reizen!

Bij de aankomsthal werden we opgewacht door Karin van het stagebureau! Gelijk even door naar de ATM (bank) om geld uit de muur te halen, aangezien ze hier niet betalen met de euro, maar met de Zuid-Afrikaanse Rand. Daarna gelijk doorgelopen naar de auto’s en besproken hoe we het allemaal gaan doen aangezien we met 6 personen tegelijk aankwamen en wij allemaal naar onze eigen huizen gebracht moesten worden.
Uiteindelijk hebben we eerst alle bagage naar één huis gebracht waar mijn spullen weer in de auto werden geladen en ik naar mijn eigen huisje werd gebracht. Helaas was het al donker waardoor ik weinig van de omgeving heb kunnen zien. Wel ben ik erachter dat het verkeer in CapeTown blijkbaar de makkelijkste moet zijn van de wereld. Nou ik zal er echt wel aan moeten wennen denk ik haha,, ze rijden hier namelijk aan de linkerkant van de weg wat ook erg wennen zal zijn.
Eerst nog even langs de supermarkt voor de benodigde boodschappen zodat ik mij vandaag zou kunnen redden qua ontbijt etc.
Bij aankomst in mijn huisje gelijk de sleutel opgehaald bij de huiseigenaar. Ik woon in een huis wat behoord tot een soort van lodge. Mijn huis grenst aan een tuin waar ook nog andere huizen aan grenzen. Beetje lastig uit te leggen, maar deze huizen behoren allemaal tot dezelfde eigenaar. Tot nu toe heb ik alleen de eigenaresse nog maar ontmoet, maar het lijkt mij wel erg gezellig! Er wonen nu alleen maar studenten in de andere huizen, dus ik ben benieuwd! Volgens mij zijn ze allemaal aan het werk nu ofzo, aangezien er niemand is. Maar vandaag komt mijn eerste huisgenootje! Dus dan heb ik ook wat gezelschap;)

Tot nu toe bevalt het mij eigenlijk prima! Ik heb heerlijk geslapen vannacht (niet zo gek als je bijna 35 uur wakker bent…) na een warme douche. Vanmorgen eerst rustig ontbeten en mijn koffer uitgepakt waarna ik geprobeerd heb mijn Zuid-Afrikaanse simkaart te installeren. Nou dat werkt nog niet helemaal naar behoren, dus ik zal vandaag eens aan Karin vragen wat ik fout doe als zij mijn huisgenootje thuis brengt.
Gelijk even een kort rondje door de buurt gemaakt om wat te verkennen en wat foto’s gemaakt van het huis en mijn uitzicht!
Als ik mijn voordeur uitstap heb ik een super mooi uitzicht: de Tafelberg!! Wauw wat gaaf! Toen ik dat zag was eigenlijk ook gelijk het eerste moment dat ik besefte dat ik er dan ook echt ben nu! Gaaf!

Nou ik zal eens naar de supermarkt om wat eten op te halen voor vanavond. Tot snel!!!

Liefs Kim

  • 29 Augustus 2014 - 13:28

    Miranda:

    En je hebt wifi? Leuk verslag kim kijk al uit naar de volgende en de fotos natuurlijk!
    Een hele fijne eerste dag!

  • 29 Augustus 2014 - 14:48

    Tante Treja:

    Hallo schat!
    Leuk om jou zo te kunnen volgen, kunnen wij ons ook een beetje een beeld vormen. Wellicht kom je in aanmerking voor schadevergoeding ivm de vertraging tijdens je reis. Dat kan misschien nog weer geld opleveren. Even een studie van maken!

  • 29 Augustus 2014 - 15:09

    Hennie:

    Mooi verslag Kim,geniet ervan.

  • 29 Augustus 2014 - 15:24

    Jan:

    Heb je foto's van het huisje gezien leuk stekkie hoor en ook nog mooi reisverslag. Ben blij dat je goed bent aangekomen. Kan ik weer rustig slapen. XXX

  • 29 Augustus 2014 - 20:26

    Marja:

    Hoi Kim,
    Heerlijk dat je er bent.Jouw avontuur gaat beginnen.
    En wat een uitzicht "de Tafelberg" geweldig.
    Lieve groetjes Karel en Marja

  • 29 Augustus 2014 - 22:40

    Opa Zondag:

    Hallo Kim, jou eerste verslag gelezen een hele belevenis hoor en dat jij na 35 uur wel kon slapen kan ik wel inkomen. het is hier nu vrijdag avond bijna 23 uur en bij jullie. hou je taai en wel ter rusten ik ga nu slapen. Opa Zondag Norg en de groeten nog van Mineke.Doei.

  • 30 Augustus 2014 - 22:29

    Oompie:

    Hè Kim,

    Mooi dat het er allemaal goed uitziet. Lijkt mij een mooi huis. Wat fantastisch dat je nu kunt genieten van zo'n uitzicht. Weet je al wanneer je stage begint.?
    Kus,
    Harm

  • 30 Augustus 2014 - 23:06

    Piet En Grietje Mulder:

    Dag Kim,

    Je verslagen gelezen, je hebt in een paar dagen heel wat beleefd en veel indrukken opgedaan.
    Vorige week om deze tijd vierden we feest met elkaar en nu zit je voor mijn gevoel aan de ander kant van de wereld. In een prachtige omgeving met uitzicht op de Tafelberg, dat kunnen niet veel mensen je na zeggen, geweldig. Geniet er van, succes met je stage. We zien uit naar het volgende verslag.
    Groeten liefs Piet en Grietje

  • 06 September 2014 - 15:46

    Oma Heuker:

    Dag lieve Kim, je verslag gelezen, van alles al meegemaakt. Wat bijzonder om daar te mogen zijn. Mamma vertelde dat je het erg druk bent. Woon je ver van het hotel vandaan? We horen wel weer veel succes. Knuffel van Oma en tot een volgende keer liefs Oma Heuker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 5791

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Stage in Kaapstad!

Landen bezocht: