60 dagen in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu 60 dagen in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu

60 dagen in Cape Town

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

27 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve mensen!

Alweer bijna 3 weken geleden dat ik mijn laatste blog heb geschreven dus ik heb weer heel wat te vertellen over al mijn belevenissen hier.
Cape Town begint steeds meer als mijn thuis te voelen! Ik vind het echt een geweldig land en een geweldige stad.
Ondertussen ben ik alweer bijna halverwege mijn stagetijd hier. In totaal moet ik 100 werkdagen maken en heb er nu ongeveer 50 opzitten. Mijn functie, mijn taken en het hele hotel beginnen steeds vertrouwder te worden. Mijn manager geeft mij steeds meer verantwoordelijkheden wat ik erg fijn vind, het geeft mij het gevoel dat hij mij vertrouwd.
Elke dag dat ik naar het hotel reis heb ik zo’n onwijs mooi uitzicht en ook in het hotel zelf! Wat zal ik dit uitzicht gaan missen zeg als ik weer in het platte Nederland ben. Aan de ene kant van de straat is de Tafelberg met de geweldig mooie Fynbos Gardens en aan de andere kant is de uitgestrekte oceaan te zien. Elke morgen als ik naar het hotel reis ben ik blij dat ik de mooiste route van Cape Town mag rijden.
Op mijn stage verloopt het allemaal goed heb ik het gevoel. Morgen zal ik te horen krijgen of mijn manager dit ook vind want dan heb ik mijn eerste Skype gesprek met de docent van school, mijn manager en ikzelf. Spannend! Eens kijken wat hij allemaal te vertellen heeft over mij;)

In mijn vorige blog ben ik gestopt bij het Walvissen spotten. De week erna heb ik elke dag gewerkt en het weekend heb ik mogen genieten van de Big 5 (olifant, neushoorn, leeuw, luipaard en buffel) tijdens een 3 daagse safari bij Game Reserve Aquila. Het is geen officiële safari aangezien de dieren alsnog in gevangenschap leven maar wel een erg grote ruimte hebben om te leven (17 hectare!). De leeuwen en luipaarden zitten wel in aparte ruimten aangezien ze anders elke maand nieuwe zebra’s, springbokken en/of wildebeesten moeten aanschaffen.
De leeuwen en luipaarden zijn gered van het zogenoemde Breeding project. Een verschrikkelijk project waarbij leeuwen en luipaarden (en andere beesten) gevangen worden genomen, gevoerd en tam worden gemaakt waarna ze in kleine ruimten worden gestopt waar ze leven. Mensen (vooral toeristen die jagen als hun hobby hebben) komen naar deze ‘kooien’ toe en schieten op de dieren. De dieren zijn volledig kansloos aangezien ze tam zijn (dus niet bang voor de mens) en niet kunnen vluchten wanneer er op ze wordt geschoten. Gelukkig zijn er mensen die zich voor deze kansloze dieren inzetten en hen een betere toekomst bieden!
Het safari weekend was erg geslaagd en gezellig! Wat een mooie omgeving ook weer! Als wij ons huisje uitliepen hadden we gelijk een uitzicht op het gebied waar de beesten leven. De olifanten wandelen regelmatig voorbij als je aan het zwembad ligt te relaxen.
Een heerlijke vakantie!!
Helaas betekende dat wel dat ik de week erna de gehele week moest werken. 10 dagen achter elkaar gewerkt waardoor ik weinig mee gemaakt heb.
Maar gister was ik dan weer een lekkere dag vrij en heb ik genoten van de theatervoorstelling Rocking Hollywood samen met een grote groep van XChange. Erg gezellige dag gehad en lekker meegezongen op de muziek van diverse musicals!
Daarna nog een bezoekje gebracht aan Karin (eigenaresse van XChange). Wat een geweldig mooi huis, een echte villa! Ik denk dat ik ook maar een bedrijf ga opzetten in het bemiddelen tussen bedrijven en studenten haha.
En als afsluiter van deze dag uit eten geweest met een aantal andere studenten Geslaagde zondag!
Aankomende week zal het wel weer een drukke werkweek worden! Het evenement die ik organiseer komt steeds dichterbij (8 november!) wat betekend dat de puntjes op de i gezet moeten worden. Ondertussen zal ik mij ook bezig moeten houden met de conferenties, evenementen en bruiloften die in het hotel worden gehouden. Maar op 31 oktober is het Halloween! Ik moet nog beslissen waar ik Halloween ga vieren aangezien ik ben uitgenodigd op 2 verschillende feesten. En jullie kennen mij: Kim kan niet kiezen. Lastig!

Nou ik zal zo snel mogelijk weer schrijven over mijn nieuwe belevenissen!

Heel veel liefs Kim

  • 27 Oktober 2014 - 14:25

    Hennie:

    Weer een mooi verslag Kim. Ben zeer benieuwd wat je manager zegt hoe je het doet. Spannend!! Laat je het even weten?? Foto's op facebook waren ook weer prachtig. Geniet nog maar even van je vrije dag en tot horens. Groetjes Je Mams

  • 27 Oktober 2014 - 19:05

    Miranda:

    Weer een mooi verslag Kim! dat was de 3 weken wachten wel waard ;) Ik zou zeggen ga naar het leukste feestje waar de knapste mannen zijn haha...succes met het skypen met je leraar!

  • 27 Oktober 2014 - 20:12

    Jannie:

    Weer geweldig genoten van je verslag, sterkte met je gesprek, maar als het zo begrijp zal het wel goed komen. Veel plezier op het feest. Groetjes en liefs Jannie en Henk.

  • 27 Oktober 2014 - 21:10

    Menke:

    Succes met je werkzaamheden en het zetten van de puntjes op de i's.
    Je hebt al heel wat dieren mogen aanschouwen in de tijd dat je daar zit, echt super, wat een voorrecht.
    Geniet van de tijd daar en tot je volgende blog.

    liefs van jongens en mij, Menke

  • 27 Oktober 2014 - 21:10

    Menke:

    Succes met je werkzaamheden en het zetten van de puntjes op de i's.
    Je hebt al heel wat dieren mogen aanschouwen in de tijd dat je daar zit, echt super, wat een voorrecht.
    Geniet van de tijd daar en tot je volgende blog.

    liefs van jongens en mij, Menke

  • 27 Oktober 2014 - 22:30

    Tante Treja:

    Weer een mooi verhaal Kim! Succes met je skype-gesprek, even berichten hoe het afgelopen is hoor!
    Succes met het vervolg van je opdrachten, met jouw evenement en met feesten! Geniet ervan maar pak ook op tijd je rust! Zodat je jouw evenement goed kunt afronden. Heel veel plezier verder. Liefs, xxx TT

  • 28 Oktober 2014 - 12:10

    Jan:

    Mooi verhaal Kim. Je moet je er niet te veel thuis voelen hoor. Maar ik ben wel blij dat je het daar naar je zin hebt. Ben benieuwd wat de manager en de docent vinden van je stage. Veel plezier en een dikke knuffel xxx.

  • 28 Oktober 2014 - 20:10

    Piet En Grietje Mulder :

    He Kim,
    Mooi om te lezen hoe het met je gaat. Iedere week kijk ik even of je weer een bericht geplaatst hebt.
    Het wordt nu spannend wat je stage betreft maar ik heb goede hoop. Het moet goed gaan.
    Maar al die belevenissen en leuke dingen kan niemand jou meer afpakken. zo is dat.
    Hier in Sleen is alles oke, afgelopen vrijdag zijn Jan, Harm en Piet wezen vissen in Giethoorn.
    Hebben het wel naar hun zin gehad.
    Groeten, succes en een dikke knuffel van ons.



  • 30 Oktober 2014 - 12:07

    Janita:

    haha gewoon naar allebei ;)
    veel plezier nog!!
    x-jes Janita

  • 06 November 2014 - 15:38

    Oma Heuker:

    Dag lieve Kim, Mijn 2e brief is onderweg daar staat van alles in beschreven. Hoop dat het goed met je gaat.Ik ben vandaag in Sleen, Piet is jarig. Liefs en een dikke knuffel van mij. Oma Heuker

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 5790

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Stage in Kaapstad!

Landen bezocht: