Stage, Canal Walk, Rocky Horror Show en Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu Stage, Canal Walk, Rocky Horror Show en Hermanus - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu

Stage, Canal Walk, Rocky Horror Show en Hermanus

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Molo! (Hallo in Xhosa!)

Allereerst sorry voor de lange tijd dat ik niks van mij heb laten horen! Heb het druk gehad met werk en leuke dingen doen, waardoor het schrijven van een blog of plaatsen van foto’s er wat bij in is geschoten! Sorry!
Ondertussen zit een kwart van mijn verblijf hier er alweer op! En wat een tijd zeg! Ik heb het hier echt ontzettend goed naar mijn zin en ben ook echt al van dit land gaan houden.
Wees niet bang: ik kom echt wel weer terug naar ons eigen koude kikkerlandje! Uiteraard mis ik mijn lieve familie, vrienden, dieren en mijn spullen in Nederland! Maar ik ben echt blij dat ik hier nog bijna 4 maanden kan blijven en nog meer kan ontdekken van dit geweldige land.

Op mijn stage verloopt het allemaal naar wens! Mijn werkdagen zijn elke week verschillend. De ene week loop ik 5 dagen stage en dan een week 6 dagen stage en dan weer 5 dagen. Vaak zijn mijn vrije dagen in de weekenden wat ik wel erg prettig vind aangezien ik dan met mijn huisgenootjes, collega’s of andere mensen er op uit kan en leuke dingen kan gaan doen.
Mijn lichaam heeft wel even moeten wennen aan het ritme en de lange dagen die ik soms maak (heb er dagen tussen zitten van 12 tot 16 uur per dag, maar meestal is het 9 uur per dag). De vrije dagen worden dan ook dankbaar benut en ik heb mezelf toegezegd dat ik minimaal 1 dag in de 2 weken helemaal niks hoef te doen en lekker kan uitrusten.
De werkdagen zijn ook echt elke dag anders. Wat ik echt heerlijk vind! Een hele dag op kantoor zitten achter een computer is echt niks voor mij, ben ik achter gekomen. Ik vind het heerlijk om heen en weer te rennen tussen verschillende zalen, feesten en conferenties. Op rustige dagen komt het voor dat ik de hele dag op de gang sta te wachten op gasten om hen te helpen. Maar rustige dagen zijn er weinig in ons hotel. Vooral de komende maanden zal een rustige dag weinig voorkomen. De zomer, het drukke seizoen, (november t/m februari) komt er nu namelijk aan wat inhoud dat er vooral heel veel bruiloften gehouden in ons hotel door de perfecte locatie (tussen de Tafelberg en de oceaan in, wat echt een onwijs mooi uitzicht oplevert). Afgelopen week hadden we alleen al 4 bruiloften. Daarnaast nog vergaderingen, conferenties en diners, dus aardig druk!

Aangezien ik 5 of 6 dagen per week aan het werk ben heb ik vrij weinig tijd om andere dingen te ondernemen. Maar de tijd dat ik vrij ben geniet ik volop! 20 september ben ik samen met 4 andere meiden naar één van de grootste winkelcentra van de wereld geweest om te shoppen! Canal Walk in Cape Town. Nou als je denkt dat Nederland grote winkelcentra heeft heb je het echt mis! Aan één dag hier rondlopen heb je niet genoeg! Ben ook regelmatig verdwaald en volgens mij heb ik 10 keer hetzelfde rondje gelopen maar heb steeds mijn ogen uitgekeken! Shopping walhalla!!!!!!!
Zaterdagavond met Lea en een collega naar Longstreet gegaan om lekker te dansen en wat drankjes te doen en zondag een lekkere dag niks gedaan! Boek gelezen en lekker uitgerust.

24 september hebben we een musical bezocht hier in Cape Town: the Rocky Horror Show! Nou serieus: als deze musical naar Nederland komt wil ik hier sowieso heen, maar dan in de dress code!! De musical verteld het verhaal van een net verloofd stel dat autopech krijgt en bij een kasteel aanbelt om iemand te bellen voor hulp. De eigenaar van het kasteel blijkt een travestiet te zijn en ook de werknemers zijn niet allemaal 100%. Nou je kan het wel raden: lachen geblazen!
Geweldig leuk om te zien hoe deze musical het publiek bij de show betrekt! Het kwam dan ook regelmatig voor dat de acteurs een gesprek hadden met één van de mensen uit het publiek en dat de acteurs af en toe even uit hun rol waren van het lachen. Erg leuk om te zien!
Ik moet zeggen dat ik niet alles kon volgen doordat de hele show in het Engels werd opgevoerd en de acteurs af en toe te snel praten, maar desondanks was het een leuke ervaring!

Zondag 5 oktober zijn we voor de tweede keer naar Hermanus gegaan om de walvissen te spotten. De eerste keer gingen er helaas geen boten doordat de oceaan te ruig was om te varen. Maar we hadden nu geluk! We zijn de oceaan opgegaan met een boot om de walvissen te spotten!
Na een half uurtje varen werden de eerste walvissen gespot op een grote afstand! Iedereen op de boot gelijk foto’s maken en helemaal blij om walvissen te zien. Wat achteraf echt heel grappig was, aangezien we na een half uur de walvissen bijna aan konden raken, zo dichtbij konden we komen met de boot!
Wat een geweldige en indrukwekkende beesten! Zelfs de baby walvis die we gespot hebben was groot! Voor diegene die Facebook hebben: foto’s staan online hoor;)

Komende maanden zal ik mij zeker nog wel gaan vermaken hier! Daar ben ik niet bang voor.
Ik zal proberen zo snel mogelijk weer foto’s en een blog te plaatsen!!!

Liefs uit Cape Town!!

Kim







  • 09 Oktober 2014 - 19:51

    Jan:

    He Kim, mooi dat je het naar je zin hebt. Wel raar dat de maanden ook anders lopen in Zuid Afrika. Van november naar oktober! (Foutje zeker, haha).
    Veel plezier nog.

    Wij zijn net 2 weken naar Barcelona geweest, was ook genieten.

    Groetjes jan en fedde

  • 09 Oktober 2014 - 20:06

    Hennie:

    Hallo Kim, ja maanden liepen anders, heeft ze nu veranderd als het goed is. haha. Maar weer mooi verhaal Kim. Genieten doe je dat is wel duidelijk. Daar ben je als moeder wel blij mee. Zet hem op verder.
    groetjes je mams

  • 09 Oktober 2014 - 21:12

    Jannie:

    Hoi Kim,
    Leuk om weer wat van je te horen. Je hebt het dus prima naar de zin, gelukkig maar. De dagen zullen wel snel gaan doordat je ook veel moet werken.
    We wensen je heel plezier privé en met het werken.
    Groetjes en liefs Henk en Jannie.

  • 09 Oktober 2014 - 21:23

    Menke:

    Geluksvogel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.. .. jeetje zeg.. even walvissen in het echie gezien... wauw!!

    Druk druk druk.. maar wat fijn om te lezen dat je het zo super naar je zin hebt daar.

    Dikke kus van mij

    Lfs Menke

  • 09 Oktober 2014 - 21:32

    Tante Treja:

    Hey Kim!
    Ja, het is gelukt! Wifi werkt, eindelijk een bericht binnen. Dank je wel schat, we vinden het zo !euk van je te horen en te lezen. Niet weer zo lang wachten hoor. Mooi verslag, blijf genieten en maak er een goede stage van. Ik ga gauw foto's kijken, ben erg benieuwd.

  • 09 Oktober 2014 - 22:44

    Grietje Mulder:

    Dag Kim,
    Fijn om weer wat van je te horen. Heb er echt naar uitgekeken. Weer een leuk verslag, volop genieten dus. Je hebt het best druk, maar in je vrije tijd vermaak je je prima. Succes met je werk en veel plezier, groeten Piet en Grietje

  • 13 Oktober 2014 - 20:42

    Marieke:

    Hee Kimmie leuk om te lezen. Kort maar krachtig maar een goed beeld. Haha musicals ook in Afrika kon je het niet laten hihi! xxx

  • 19 Oktober 2014 - 20:21

    Anja Wolf:

    Hallo Kim ik heb al je verslagen tot nu toe gelezen fijn dat je het zo naar de zin hebt daar, en ik bedacht dat ik maar eens vrienden met je moest worden op face om de foto's te kijken. Dus zal een uitnodiging sturen ! Nog veel plezier en werkze . groetjes uit Steenbergen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 5793

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Stage in Kaapstad!

Landen bezocht: