Het is alweer December! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu Het is alweer December! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu

Het is alweer December!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

08 December 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Oeps! Alweer bijna een maand geleden dat ik een blog geschreven heb.. Ja ik weet het! Ik moet jullie meer en vaker op de hoogte houden van mijn leven hier! Dat hebben jullie wel laten blijken;)
Ik zal het proberen haha maar ik kan niks beloven want ik heb het nog steeds te druk met het naar mijn zin hebben en het steeds meer verliefd worden op dit land.
Ondertussen is het alweer December.. Ongelofelijk! Ik kan mij nog zo goed herinneren dat ik in Augustus afscheid nam van alle lieve mensen in Nederland en nu is het alweer December. Mijn verblijf hier zit er alweer bijna op!:( Nog minder dan acht weken te gaan!

Ik zal heel veel dingen echt gaan missen als ik weer terug in Nederland ben, maar ook een aantal dingen die ik absoluut niet ga missen!:P
Wat ik echt heel erg ga missen zijn de mensen en hun gastvrijheid. Echt, de mensen hier zijn allemaal zo vriendelijk, behulpzaam en gastvrij. Daarnaast ga ik het uitzicht vanuit het hotel echt onwijs missen! Ik ben echt elke dag weer gelukkig dat ik van het geweldige uitzicht kan genieten onderweg en vanuit het hotel. Aan de ene kant de beeldschone Tafelberg en Fynbos Gardens en aan de andere kant de geweldige oceaan! Echt een plaatje!
De Nederlandse overheid kan echt een voorbeeld nemen aan de Zuid Afrikaanse overheid met betrekking tot de werkgelegenheid. Op elke hoek van een straat vind je een mannetje die de hele dag op straat staat om auto’s te helpen parkeren en de auto’s te beveiligen. Naja beveiligen: ze staan 10 meter van je auto vandaan en als er wordt ingebroken hebben zij toevallig niks gezien:P
Maar men heeft werk en krijgt (minimaal) betaald! Een ander voorbeeld: wanneer je in de supermarkt loopt zie je 5 vrouwtjes in de winkel staan met een dweil. Na het dweilen van 2 meter staan ongeveer 10 tot 15 minuten met een: Pas op Glad! Bordje boven de natte plek te zwaaien om het droog te wapperen. Ja Nederland: een voorbeeld voor de werkgelegenheid!;)

Wat ik echt absoluut niet ga missen: gigantische reuzen kakkerlakken! Tijdens het schrijven van deze blog heb ik een pauze moeten inlassen om aan die beesten duidelijk te maken dat ik het niet echt waardeer dat ik mijn huis en mijn eten met hen moet delen… Afgelopen dagen hebben we al vijf van die leuke, schone en razendsnelle beesten uitgeroeid. Sorry voor de echte dierenliefhebbers onder ons die dit lezen… Normaal gesproken kan ik echt geen dieren vermoorden, maar de kakkerlakken die de ballen hebben om zich te laten zien in ons huis zullen het niet na kunnen vertellen!
De kakkerlakken van Nederland zijn er echt niks bij!! Ze zijn minimaal 10 cm en zijn razendsnel. Wanneer je ’s avonds over straat loopt heb je kans dat ze lekker over jou tenen heen kruipen!

Daarnaast ga ik het echt heerlijk vinden om ’s avonds weer rustig en alleen over straat te kunnen wandelen. Overdag is het geen enkel probleem om over straat te lopen, maar het is nou niet bepaald een goed idee om dit in het donker te doen helaas. Ik heb mij nog nooit echt onveilig gevoeld hoor! Maar het is toch wel fijn dat je in Nederland over straat kan in het donker zonder waarschuwingen van andere mensen dat je niet alleen over straat zou moeten lopen.

Maar gelukkig heb ik nog bijna 8 weken om hier volop te genieten!:D Dat ga ik dan ook zeker doen. Op 7 januari is mijn laatste stagedag alweer waarna ik met Diane en Marije de rest van Zuid Afrika en Cape Town ga ontdekken. Er zijn nog geen concrete plannen gemaakt verder maar waarschijnlijk wordt de Garden Route gereden en de laatste week gaan we volop genieten tijdens een safari-4-daagse in het Kruger National Park!
Ik vind mijn stage nog steeds leuk, maar ik kijk wel echt ontzettend uit naar mijn vrije dagen in Januari zonder stage! Gewoon lekker genieten en leuke dingen doen in plaats van rondrennen in het hotel:P

Voor vandaag rond ik het verhaal af, maar ik zal echt proberen zo snel mogelijk weer te schrijven!!
Ik vind het trouwens echt onwijs leuk dat iedereen zo mee geniet van mijn avonturen hier! Ik heb helaas niet alle post ontvangen die men opgestuurd heeft, aangezien de mentaliteit hier toch heel anders is dan in Nederland :P Maar ik vind het wel echt heel leuk om post te ontvangen en om alle berichten op mijn blog en Facebook te lezen. Dank jullie wel daarvoor!:D

Liefs Kim!

  • 08 December 2014 - 22:05

    Menke:

    He lieve Kim,

    Heerlijk om weer een verhaal van je te mogen lezen.
    De tijd vliegt inderdaad..... op de radio zijn al heel veel kerstliedjes te horen en de kerstkoorts slaat inmiddels al behoorlijk toe.
    Alle winkels stralen kerst uit en inmiddels heb ik de eerste kerstbomen hier en daar al in de huizen gezien.
    Kerst daar bij jou zal waarschijnlijk heel anders zijn dan dat je gewend bent, maar ook leuk om dat te mogen ervaren.
    Moet lachen om je kakkerlakken verhaal.. ja ik die grote engerds ook. Heb ze gezien in Tunesië en op Ibiza en inderdaad.. ze zijn hudge en om van te griezelen.....
    Lieve schat.. geniet nog van die 8 weken .. want je zult zien..voor je het weet zit je in het vliegtuig terug naar ons koude kikkerlandje.

    dikke kus en liefs van ons drietjes

  • 08 December 2014 - 22:06

    Mams:

    Jeuhhhhh eindelijk weer een verhaal. Duurde lang hoor. Maar fijn je verhaal weer te lezen.
    Die kakkerlakken lijkt mij ook niks. brrrrrrr. Heb er al foto's van gezien, echt niet leuk.
    Geniet en werkze nog even, nog een paar weken en dan vrij voor een maandje. Heb je wel verdiend vinden wij.
    groetjes en tot een volgend verhaal.

  • 09 December 2014 - 11:45

    Tante Treja:

    Hey hoi Kim!
    Ja, we willen eigenlijk veel vaker van je horen, ben dus niet de enige die 'zeurt'. Maar wij begrijpen ook wel dat je het druk hebt en als je dat even niet bent, dat je dan leuke dingen doet of juist even helemaal niets.
    Hier net de verjaardag van Selma gevierd, die van mij eraan geplakt. Vanmorgen 3 soorten cupcakes gebakken, zodat ze morgen kan tracteren. Vannacht nachtvorst gehad, vanmorgen dus ruiten krabben! Tegelijkertijd is het behoorlijk mistig, dus glad op de weg. Strooiers waren druk gisteravond en vannacht. Veel ongelukken en files op de wegen, drukke ochtendspits. Kerst is in aantocht, de verlichting aan de vaart is al weer geplaatst en brand al weer, gezellig, knus. Zo ga nog even stofzuigen en dan de tafel dekken om straks samen met Selma een broodje te eten. Verder hier veel zieken, wij hebben het al gehad. Koorts, keelpijn, hoofdpijn en erg verkouden, hoesten, om ons heen en op facebook zijn veel kinderen maar ook vaak de ouders een paar dagen tot een week uitgeschakeld. Verder alles goed hier, laatste drukke weken voor jou en dan relaxen en vakantie vieren! Geniet er van meisje! Hele dikke kus (zonder bacillen) van mij!

  • 09 December 2014 - 17:20

    Marieke:

    Gelukkkig heb je elke week post van mij:)

  • 14 December 2014 - 16:56

    Grietje Mulder:

    Dag lieve Kim,
    Het is zondagmiddag, gisteren met de kinderen nog Sinterklaas gevierd.
    Reina, Marc en Eva zijn weer richting huis en heb nu even tijd om jou een berichtje te sturen.
    Het is weer een mooi verhaal, leuk om zo te kunnen volgen in leven waar je daar doet en beleeft.

    De foto;s van de kakkerlakken heb ik gezien.
    Zijn inderdaad griezels. gelukkig dat ze hier niet zo groot zijn.
    Over 2 weken is het alweer de zondag na Kerst, mooi omdat ook eens ergens anders mee te maken.
    Ander temperatuur / sfeer en beleving.
    Maar het gaat natuurlijk om de de geboorte van het Kerstkind.
    Merk je daar ook iets van de godsdienst?
    Dan gaan we naar de jaarwisseling, hier in Nederland laait de discussie over het vuurwerk weer op. Voor jou breekt dan een tijd aan dat je Zuid Afrika nog wat meer gaat verkennen.
    We wensen je de komende tijd goede Kerstdagen en een gelukkig en voorspoedig 2015 toe.
    veel plezier toegewenst. Hier is alles oke en in goede gezondheid.
    Groeten ook namens Piet, liefs Grietje


  • 14 December 2014 - 23:25

    Jannie:

    Hoi Kim,
    Weer genoten van je verhaal,wel een beetje laat gelezen, want ik was hem even kwijt.
    De tijd gaat snel, ook hier. We zijn nu al weer bezig met de kerst. Wat wel een gezellige tijd zal worden.
    Als ik het lees van die kakkerlakken, dan gaan de rillingen over mijn lichaam vrezelijk.

    Kim, nog een hele fijne tijd, werk ze. Hele prettige feestdagen, en een fijne vakantie straks.( zonder kakkerlakken) .
    Groetjes en liefs uit Apeldoorn.

  • 31 December 2014 - 16:17

    Grietje Mulder:

    Kim.
    We wensen je vanuit Sleen een heel gezellige jaarwisseling en voorspoedig en gezond 2015 toe.

    Tot horens,

    Liefs Piet en Grietje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 1353
Totaal aantal bezoekers 5800

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Stage in Kaapstad!

Landen bezocht: