Movember Waiter Races, Open Air Cinema en Skype! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu Movember Waiter Races, Open Air Cinema en Skype! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Kim Oosterhoff - WaarBenJij.nu

Movember Waiter Races, Open Air Cinema en Skype!

Door: Kim

Blijf op de hoogte en volg Kim

15 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn laatste blog is geëindigd op 27 oktober wat betekend dat het alweer 3 weken geleden is dat jullie wat van mij vernomen hebben. Gelukkig betekend dat ook dat ik mij nog steeds uitermate vermaak!
Ik zal verder gaan waar ik vorige keer gebleven ben. Zoals ik jullie toen verteld heb zou ik op dinsdag 28 oktober mijn eerste gesprekje met mijn docent hebben op Skype. Erg grappig (maar ook wel vreemd) om mijn docent ‘engels’ te horen spreken! Ja engels tussen haakjes aangezien zijn engels nogal gebrekkig is!
Maar het gesprekje is helemaal goed gegaan en manager en docent zijn tevreden geloof ik.
Ook heb ik mijn eerste beoordeling van mijn manager gekregen die erg positief uitviel!:) Blij!
Mijn stage verloopt dus nog steeds goed. Nog maar een paar weken en dan ben ik alweer klaar met stage en dan ga ik heerlijk genieten van Zuid Afrika, Kaapstad, Krugerpark en de vrije tijd!:D

Op Halloween heb ik een gezellige avond gehad met collega’s en een braai (Zuid-Afrikaanse barbecue). Lekker de hele avond buiten gezeten met een aantal wijntjes, stokbrood met pesto en andere lekkernijen. Zeer geslaagd!

Op 8 november was dan eindelijk de dag van mijn event! De Cape Town Movember Waiter Races 2014. Dit event heb ik georganiseerd met behulp van mijn manager en de assistant van de Food en Beverage manager (manager die gaat over alles wat met voedsel en drinken te maken heeft…) .
Het doel van het evenement was om geld te verzamelen voor het goede doel Movember.
Het komt er op neer dat 15 verschillende hotels (met een totaal van 21 teams) tegen elkaar streden gedurende een race tussen bedieningspersoneel. Een team bestaat uit 4 teamleden die elk 100 meter moeten lopen met een dienblad met een volle champagne fles en twee volle champagne glazen. Een soort van estafette.
Helaas heeft ons hotel niet gewonnen, maar alsnog was het een geweldige dag wat R10.000 heeft opgeleverd. Dit is bijna 1000 euro.
Het leukste is nog dat het hotel dit evenement de komende jaren weer wil gaan organiseren en het nog groter wil laten worden. Ze vonden het dan ook echt heel erg jammer dat ik er volgend jaar niet bij zou zijn. Ik moet het maar organiseren vanuit Nederland of ik moet overkomen naar Cape Town voor het evenement hebben ze gezegd haha. Het was echt een super geslaagde dag en iedereen heeft ontzettend genoten!

Afgelopen donderdag (13 november alweer…) ben ik samen met een aantal meiden naar een Open Air Cinema geweest hier in Cape Town. Echt heel leuk om een kerstfilm te bekijken in November onder een heldere hemel met sterren. Ik heb nog niet echt een kerstgevoel op het moment aangezien de temperaturen tussen de 20 en 30 graden liggen… Wel een super leuk idee wat we ook echt in Nederland moeten gaan doorvoeren.
En vandaag 15 november ben ik naar een picknick in het park geweest met collega’s en kinderen uit sloppenwijken. Echt zo leuk om die kinderen een geweldige middag te zien hebben! Een picknick als dit wordt regelmatig georganiseerd door een fonds die kinderen in sloppenwijken helpt en ervoor zorgt dat zij niet de verkeerde kant op gaan. De kinderen vonden het geweldig om te voetballen en touw te springen met ons in het park. Heerlijk!
Ik zal gauw foto’s plaatsen op Facebook zodat jullie kunnen meegenieten van deze geweldige kinderen.

En!!!!! Vandaag ben ik precies 80 dagen in Cape Town en heb ik nog precies 80 dagen te gaan, wat betekend dat ik dus echt alweer halverwege ben! Echt een heel raar gevoel dat ik over 80 dagen alweer thuis in het koude Nederland ben.. Maar toch vind ik het ook wel weer fijn denk ik om naar huis te gaan na bijna 6 maanden.
Voor de komende weken staan er alweer zoveel leuke dingen gepland! Onder andere duiken met haaien (wees gerust.. het is in een kooi haha) een Rock festival, Garden Route, Krugerpark en nog veel meer leuke dingen! Ik kijk dan ook echt ontzettend uit naar de laatste 11 weken en ik ga dan ook nog volop genieten!!
Ik zal Julie snel weer op de hoogte brengen van mijn belevenissen hier!

Tot snel
Liefs Kim



  • 15 November 2014 - 18:38

    Marieke:

    Dus dat wordt volgend jaar weer naar Kaapstad Kim!



  • 15 November 2014 - 18:45

    Jan:

    He Kim wat fijn dat je zo geniet. Neem het er maar lekker van. Zaterdag hier de sint intocht. Hopen dat het dan droog is. Echt koud is het hier ook nog niet. Rustig aan met de haaien.
    Groetjes jan en fedde

  • 15 November 2014 - 19:29

    Esther:

    klinkt allemaal goed Kim!!
    Geniet en wees bewust van alle mooie dingen die op je pad komen!
    Take care and enjoy!! Xx

  • 15 November 2014 - 19:42

    Maaike:

    Nice kim! Lekker genieten daar. Liefs

  • 15 November 2014 - 20:15

    Tante Treja:

    Hoi Kim,
    Leuk weer wat van je te horen (lezen)! Heel veel plezier gewenst en blijf genieten!

  • 16 November 2014 - 19:06

    Grietje:

    Dag Kim,
    Dat was weer een leuk bericht om te lezen.
    Ik heb er weer van genoten. Jij geniet ook volop en dat is belangrijk.
    Studie gaat goed wal willen we nog meer.
    Groeten van ons uit Sleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 22 Juni 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 5802

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 04 Februari 2015

Stage in Kaapstad!

Landen bezocht: